Aylin Aslım “Canını Seven Kaçsın”

4 senelik bir aradan sonra Aylin Aslım’ın “CANINI SEVEN KAÇSIN” isimli 3. Stüdyo albümü, 1 senelik yoğun çalışma sonucu müzik marketlerde nihayet yerini alıyor. Albümün prodüktörlüğünü Sarp Özdemiroğlu ile paylaşan Aylin Aslım, tüm şarkıların sözlerini ve melodilerini kendi yazmış. Müzik ve tınıyı oluşturma görevini ise grubun gitaristi Övünç Dan, Safa Hendem ve Sarp Özdemiroğlu’yla paylaşmış.

Albümün enerjik, dinamik ve organik tınısını, İndie-Rock-Punk ve Riot Grrrl (İsyankar Kızlar) akımlarının alternatif, protest, feminist ve isyankar tavrını, çok hızlı ritimler, cayır cayır gitarlar, agrasif davullar, umarsız baslar, hırçın ve güçlü vokaller oluşturuyor.

Yeni şarkılarında Aylin Aslım insanı gaza getirme ve zaman doldurma amaçlı uzun introlar yerine direkt olarak hızlıca konuya girerken, gücünü faşizmin, kapitalizmin ve erkek egemen toplumun taciz ettiği, hor gördüğü sabrı taşmış kadından alıyor.

Geleneksel şarkı formlarından taşarak yaptığı bu albümle Aylin Aslım, kendine güvenen şarkı söyleme tavrıyla, isyanlarlığını bir üst noktaya taşıyan sözleriyle Türk rock sahnesindeki duruşunu perçinliyor. Bir müzik şirketine bağlı olmadan, özgürce, sabır ve samimiyetle yapılan “Canını Seven Kaçsın”, söz ve müzikleriyle Türk rock müziğinde bir devrim olarak nitelendirilebilecek bir albüm.

Albümün açılış ve aynı zamanda çıkış parçası “SEN Mİ” politik mesajını en sert şekilde uygulayan albümün en enerjik şarkılarından. Aylin Aslım ırkçılığa, faşizme karşı kadının erkek egemen toplumdaki varoluşunun savaşçısı olarak “iki göğsünü siper ediyor..”

“KIZLAR ANLAR” ve “HOŞUNA GİTMEDİ Mİ (KIZKAÇIRAN)”, içini kusan punk tavrı ile, dişi gücün kendine güvenen duruşuyla içiçe geçmiş, ard arda gelen hızlı tempolu iki şarkı. Bir feminist-Punk birlik ve sosyal akımı olan Riot Grrrl ruhuna yakın, cayır cayır gitarlar ve yakan vokalleriyle Aylin Aslım Canını Seven erkekleri güven sorunu yaşanan aşkları “Kızlar Anlar” ile duman edip, “Hoşuna Gitmedi mi” ile kıskanç erkekleri alaycı tavrıyla selamlıyor (!).

Albümün 4. Şarkısı “GÜZEL GÖZLÜ GÜZEL ÇOCUK”, aşktan korkup kaçan erkeklere “sen yanlız ben yanlız olur mu?” diye soruyor; Sadece bir öpücükle aşık olunabileceğini seksi gitarları ve vokaliyle anlatıyor. Çiğ gitarlar, ham davullar ve aksayan ritmi ile yuvarlanıp “akabinde toparlanan” İÇTİM İÇTİM, yaralı ama özgür kadının yükselen ruhunu ayıplayarak seyre dalanlara haykırıyor. Derin sözleri ve Aylin’in yırtıcı vokali ile İçtim İçtim, ne istediğini, ne yaptığını bilen, dik başlı ve fazlasıyla açık sözlü bir kadının şarkısı.

Kapanışa doğru “AŞK GERİ GELİR” umutlarımızın tükenmemesini, geçmişimizden kopup hayata kucak açmamız gerektiğini yoğun ve duygulu bir anlatımla sunuyor.

Albümün en dramatik şarkısı “K.A.L.P” aynı zamanda albümün en K.ömürden karası, Aylin’in A.ynası, boş L.aflar ile P.arçalanmış kalplerin onarılamayacağını, uzak ve derin gitarların arkasına sığınarak seslendiriyor…

Son şarkı GÜZEL GÜNLER ise albümün yırtık tınısını ören dinamik, belkide en pozitif şarkı. Şarkıda dediği gibi, Aylin Aslım için “hayat rengini buldu, beklediğine değdi, ne güzel oldu…”