Arpej Yapım etiketi ile yayınlanan ilk stüdyo albümü “Zaman” ve yeni video klibi “Herkes Konuşur” ile müzikseverlerden tam not alan Şeyma Özbay müzikal kariyerini ve yeni projelerini yazarımız Mine Ayman’a anlattı: “Yalandan şarkı yazmanın yalan söylemekten bir farkı yok…”
Müzikle uğraşmaya ne zaman başladın ve albüm yapma kararını ilk olarak ne zaman aldın?
1993’de İZDOB Çocuk Korosu’na girişimi her zaman başlangıç sayıyorum. Çok sesli çocuk koroları çocukların kulak eğitimi ve gelişimi için kesinlikle çok faydalı ve iyi bir başlangıç müziğe. Sonrasında 1997’den itibaren Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı piyano bölümü öğrencisi olarak devam ettim eğitimime.
Albüm yapma fikri çok yeni. 2-3 yıldır var. Sanırım kendi hikayelerimi paylaşma cesaretini yeni buldum.
“Zaman” adlı albüm çalışmanın hazırlık aşaması ne kadar sürdü ve bu projede kimlerle çalıştın?
“Zaman” fikir olarak ortaya çıkışından yaklaşık 2 yıl sonra ete kemiğe büründü. Prodüktörlüğünü Ahmet Faik Dökmeci ve Bora Çifterler yaptı. Çok değerli isimler var künyesinde. Kesinlikle çok heyecanlı ve sihirli bir yaratım süreci oldu. Mucizevi buluyorum hatta. İyileştirici bir yanı var benim için. “Zaman” bana mucizeleriyle ilaç gibi geldi.
Kendi şarkılarını yazıyorsun, ilk ne zaman yazmaya başladın ve şarkılarının gerçek hikayeleri var mı?
Yazı yazmayı öğrendiğimden beri meraklıyım bir şeyler karalamaya. Şarkı yazmaya da şarkıcılıkla beraber başladım. Yalandan şarkı yazmanın yalan söylemekten bir farkı yok. Şarkılar kendi hikayelerinden daha gerçekler bana göre.
“Herkes Konuşur” kadınlara yönelik çok anlamlı bir şarkı, bu şarkının hayata geçme hikayesini anlatır mısın?
2015’in şubat ayında yazdım. Zor bir dönemden geçiyordum hali hazırda. Ve ülke gündemi yine karma karışıktı. Çok travmatik son derece üzücü bir dönem yaşadık toplum olarak. Kadınlar olarak özellikle. Öfkeyle isyanla yazmıştım şarkıyı. O zamandan bu zamana da hiç bir şey değişmedi ne yazık ki.
“Herkes Konuşur” adlı şarkının klip hikayesini anlatır mısın, klipte yönetmen olarak kiminle çalıştın?
Klibi Gökhan Palas çekti. Bütün kliplerimi Gökhan çekti. Yıllar sonra bir araya gelişimiz çok anlamlı benim için. Yaptığımız her şeye gözlerim dolarak bakıyorum. “Herkes Konuşur”un klibi en hırpalandığım klip oldu. Baştan aşağı siyaha boyanıyorum. Bembeyazken yavaş yavaş siyaha boğuyorlar beni. Şarkıdaki hikayemiz de tam olarak bu. Tüm ön yargılara haksızlıklara alaycı bir tavır var her karede.
Müzikle ilgilenmeye başladığında ve albümünü hazırlarken tarzından etkilendiğin isimler oldu mu?
Müzikle ne zaman ilgilenmeye başladığımı hatırlayamıyorum. Sanırım ben müzikle doğdum. “Güzel şarkı söylesin” bu çocuk diye niyet koymuş annem ben daha doğmadan. O istemiş ve böyle olmuş.
Bugüne kadar dinlediğim sevdiğim her müzik olduğum şeyi yarattı mutlaka ama albümü hazırlarken kendinle kalmak en doğrusu. Albümün/müziğin özgün olması için etki altında olmamak gerekiyor.
Albümden üç şarkın kliplendi, sırada başka klip olacak mı?
5 şarkıya 3 klip çektik. Sanırım biraz tatil iyi olur.
Son dönemde yapılan albümleri nasıl buluyorsun? Beğendiğin albümler ve isimler hangileri?
Çoğunu kötü buluyorum. Fazlaca ticari kaygı taşıyorlar. Birbirlerine benziyorlar. Alternatif camiayı bir o kadar başarılı kaliteli ve özgün buluyorum aynı sebeple. Harika şarkı yazarları var. Üretim önemli.
Yıllardır İzmir’de sahnedesin, sevenlerin seni hangi mekanda izleyebilir ve başka şehirlerde de konserlerin olacak mı?
Her an her yerdeyiz 🙂 Sahnelerimizi ve projelerimizi aktif olarak sosyal medya hesaplarımda duyuruyorum. Her platformda varız. Takibe alsınlar. Bir sonraki buluşma noktasına herkesi bekliyoruz.
Röportaj: Mine Ayman